SWANSEA PILIH ASSISTANT COACH BAYERN MUNICH


Tugas sukar buat Paul Clement setelah dilantik sebagai pengurus Swansea yang baharu. Pengendali baru berusia 44 tahun ini diberi kontrak 2 tahun setengah.

Paul Clement menonoton aksi Swansea di Crystal Palace selepas dinamakan sebagai pengurus ketiga mereka musim ini. Paul Clement telah dinamakan sebagai pengurus Swansea baru untuk menggantikan Bob Bradley. Clement telah bekerja sebagai penolong pengurus kepada Carlo Ancelotti di Bayern.

Swansea kini berkedudukan di dasar Liga Perdana dan empat mata dari zon selamat. Semalam Paul Clement berada di Selhurst Park untuk menonton perlawanan Swansea kelab barunya di Crystal Palace selepas dilantik sebagai ketua jurulatih pada kontrak dua dan setengah tahun.

Selepas menghabiskan 45 minit pertama di tempat duduk, bos baru berpindah ke tepi padang bersama pengendali sementara Alan Curtis untuk separuh masa kedua. Ia merupakan satu pertaruhan besar ke atas sebahagian Swansea, dengan Clement mempunyai hanya lapan bulan pengalaman pengurusan.

Namun pengendali berusia 44 tahun itu sudah dalam senarai pendek mereka sejak Bob Bradley dipecat dan dia telah mendapat pekerjaan pada permohonan kedua.

SWANSEA'S NEXT SEVEN MATCHES
Jan 7 - Hull (A) FA Cup
Jan 14 - Arsenal (H)
Jan 21 - Liverpool (A)
Jan 31 - Southampton (H)
Feb 5 - Manchester City (A)
Feb 12 - Leicester (H)
Feb 25 - Chelsea (A)
Beliau telah bekerja musim ini sebagai penolong pengurus di Bayern Munich di bawah Carlo Ancelotti, yang dia juga bekerja untuk di Chelsea, Real Madrid dan Paris Saint-Germain.

Keadaan di Swansea akan menjadi sama sekali lebih suram kerana dia akan mewarisi skuad yang sangat-sangat rendah keyakinan dan yang pertahanan adalah pada landasan untuk melepaskan gol yang paling pernah dalam Liga Perdana musim.

Sebelum ini Paul Clement mendapat kepercayaan untuk kendali Derby County sebelum dipecat tidak lama selepas itu. Dan dia kembali ke tugas lama jadi pembantu Carlo Ancelotti. Dan Swansea dirasakan menepati citarasa falsafah bolasepak yang ini dibawa olehnya.

"Tetapi keinginan sebenar saya dan cita-cita adalah untuk menjadi ketua jurulatih lagi secepat mungkin, jadi saya sangat gembira untuk berada di sini di Swansea dan pengurus Liga Perdana Inggeris.


Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "SWANSEA PILIH ASSISTANT COACH BAYERN MUNICH"

Post a Comment