PEMAIN MUDA NIGERIA KE TRW 2017



PEMAIN MUDA NIGERIA KE TRW 2017. Okiki Afolabi kini sah meninggalkan kelab Talleres de Córdoba di First Division of Argentina dan akan bermain di Malaysia untuk Kelantan.

Menurut wakilnya, Vicente Mastropablo, Okiki Afolabi akan meneruskan kerjayanya dalam bola sepak di Malaysia. Kelab Afolabi yang akan terus kerjayanya adalah kelab Tan Sri Anuar Musa daripada Kelantan di liga negara itu. Sudah sah milik TRW 2017.

Penyerang muda miliki ketinggian 1.92m yang kini baru berusia 22 tahun merupakan sebahagian anggota pasukan kebangsaan Nigeria bagi peringkat umur U-20 and U-23 .

Beliau memulakan kerjayanya di Sunshine Stars F.C di Nigeria Premier League, dimana berjaya meledak 13 gol dalam 17 penampilan.. 

Pada Ogos 2016 beliau telah diuji di kelab Racing Club. Walau bagaimanapun beliau mengambil keputusan untuk berhijrah ke Cordoba dan bermain untuk Talleres di Argentina. Selepas beberapa minggu percubaan, Okiki menjadi sebahagian daripada pasukan utama setelah diikat selama satu tahun dengan pilihan pembelian.

Difahamkan Okiki Afolabi adalah salah seorang pemain dibawah agen Marcelo Houseman, agen FIFA yang sangat dikenali dalam kalangan peminat TRW.

Welcome tok Kota Bharu.


Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "PEMAIN MUDA NIGERIA KE TRW 2017"

Post a Comment