Kedah umum friendly vs Chinese Super League's Hebei China Fortune

Kedah telah mengumumkan perlawanan persahabatan menentang Hebei China Fortune iaitu kelab yang berbelanja besar dalm saingan CSL, yang diuruskan oleh Manuel Pellegrini.

Poster rasmi Kedah umum friendly vs Chinese Super League, Hebei China Fortune
Poster rasmi Kedah umum friendly vs Chinese Super League, Hebei China Fortune

Juara Piala Malaysia 2016,  Kedah telah mengumumkan perlawanan persahabatan antarabangsa dengan kelab gergasi China Super League (CSL) iaitu Hebei China Fortune. 

Menariknya, perlawanan akan dimainkan hanya tiga hari selepas Liga Super Malaysia 2017 bermula. Perlawanan persahabatan antarabangsa ini akan berlangsung pada 23 Januari di Stadium Shah Alam, pada jam 5.00 petang. 

Bagaimanapun tiada maklumat lanjut telah mengumumkan mengenai perlawanan itu, dan juga harga tiket. Difahamkan perlawanan persahabatan ini dibawakan khas oleh ProEvents.

Gervinho, Lavezzi, Mbia antara bintang dalam skuad  Hebei China Fortune F.C.
Gervinho, Lavezzi, Mbia antara bintang dalam skuad  Hebei China Fortune F.C.

Hebei China Fortune telah menjadi salah satu kelab yang berbelanja besar dalam CSL yang terbukti kaya dengan dana wang yang besar, telah menandatangani pemain antarabangsa Argentina Ezequiel Lavezzi dengan £ 493,000-gaji seminggu, dilaporkan antara gaji tertinggi bagi seorang pemain bola sepak di dunia pada masa ini.

Hebei China Fortune diuruskan oleh bekas pengurus jurulatih Real Madrid dan Manchester City, Manuel Pellegrini. Pada musim 2016, Hebei mengakhiri liga di tangga ketujuh, yang baru sahaja dinaikkan pangkat dari divisyen kedua China pada akhir musim sebelumnya. 

CSL kini dalam yang luar musim, menunggu sepak mula untuk musim 2017. Skuad Liga Super China, Hebei China Fortune FC dalam rangka perlawanan ujian sebelum bermula aksi sebenar. Pasukan tersebut diperkuatkan dengan pemain-pemain bertaraf dunia seperti Gervinho, Lavezzi, Aloizio di saingan tertinggi yang kini dikenali antara industri bolasepak terbesar di dunia.

Ayuh beramai-ramai ke Shah Alam!
Jangan lepaskan peluang bersejarah ini apabila Juara Piala Malaysia 2016, Kedah turun melayan kelab gergasi China Super League (CSL) iaitu Hebei China Fortune dalam aksi perlawanan persahabatan antarabangsa.


Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Kedah umum friendly vs Chinese Super League's Hebei China Fortune"

Post a Comment