MARTIN LUCERO SAH DI XOLOS MEXICO


Martin Lucero sah ke Xolos de Tijuana. Seperti yang sedia maklum kelab Johor Darul Takzim (JDT) telah menjual penyerang prolifik mereka, Juan Martin Lucero dengan bidaan RM11.5 juta ke kelab Xolos de Tijuana. 

Juan Martín Lucero, penyerang kelahiran Argentina  ini secara rasmi telah diperkenalkan sebagai pemain baru Xolos de Tijuana dalam satu majlis hari ini.


Bila ditanya perbezaan bolasepak di Mexico berbaning di Malaysia, Martin Lucero menyatakan bolasepak di Malaysia tidak terlalu dinamik tapi jika ia aerobic, pemain akan dicemburui.

Lucero berumur 25 tahun dan telah melalui pelbagai kelab yang meletakkan dia sebagai penyerang yang hebat. Di kelab terakhir bersama JDT dia menjaringkan 19 gol dalam 22 perlawanan, sesuatu yang menarik perhatian minat kelab Tijuana untuk mengukuhkan bahagian serangan pasukan. 

Debut beliau dalam bola sepak profesional telah dibuat pada tahun 2010 dengan kelab Club Defense and Justice, yang mana dia bermain sehingga 2014 dan telah menjaringkan 26 gol dalam 67 perlawanan. Martin telah dipindahkan ke Atletico Independiente pada tahun 2014, dengan hanya menjaringkan 9 gol dalam 41 perlawanan. Kemudian pada 2016 berhijrah ke bola sepak Malaysia di mana ia mempunyai musim yang hebat. 

Pemain Argentina itu akan menjadi sebahagian daripada skuad Tijuana menuju ke Clausura 2017 dan mengharapkan hanya yang terbaik dari peledak gol berusia 25 tahun.


Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "MARTIN LUCERO SAH DI XOLOS MEXICO"

Post a Comment