SAYA BOLEH SAMAN TMJ, TAPI SAYA TAK MAHU - TSAM

TMJ terselamat. TSAM tak mahu saman fitnah TMJ. Banyak cara yang kita jangkakan bagaimana Tan Sri Annuar Musa akan bertindak balas kepada segala dakwaan dilontarkan terhadapnya; namun beliau telah memilih untuk tidak membuat saman fitnah  dan menyerahkan ia kepada Allah. 

Bekas Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) itu mengaku bahawa dia tidak akan mengambil apa-apa sebarang tindakan undang-undang terhadap Tengku Mahkota Johor, Tunku Ismail Ibrahim (TMJ) bagi tuduhan dibuat di laman Facebook. 

TSAM tak mahu saman TMJ
TSAM tak mahu saman TMJ


Pada 12 Januari lalu, TMJ memuatnaik status melalui facebook Johor Southern Tigers mengenai seseorang bergelar "Tan Sri" yang menyalahgunakan dana MARA dan UniKL untuk menaja pasukan Liga Super Kelantan pada musim 2016. "Tan Sri" yang dimaksudkan itu dipercayai Tan Sri Annuar Musa, yang juga Pro-Canselor UniKL dan Pengerusi MARA. 

Walau bagaimanapun, Tan Sri Annuar Musa menafikan tuntutan tersebut, berkata beliau tidak pernah menyentuh apa-apa wang yang dimaksudkan untuk biasiswa. Beliau menegaskan dana yang digunakan datang daripada peruntukan pengiklanan oleh syarikat atau entiti terbabit.


Ramai boleh disaman fitnah jika saya mahu

"Jika saya mahu memfailkan saman fitnah, pasti akan ada banyak orang yang saya boleh memanggil untuk disaman. Saya boleh mengambil saman fitnah tetapi sekali lagi saya tidak mahu berbuat demikian. Allah mengetahui saya tidak melakukan seperti dakwaan itu, "katanya pada sidang akhbar. "

Saya tidak akan pernah mengambil tindakan undang-undang. Ya, ia memang memberi kesan kepada reputasi saya tetapi biarlah saya menderita demi pasukan. " 

Selain itu, Tan Sri Annuar Musa turut mendedahkan bahawa beliau bosan dengan politik dalam bola sepak. Dia mahu "lari dari bola sepak" kerana hanya ada "terlalu banyak kebencian dan tuduhan" terhadap beliau. 

"Saya menangis sambil membaca posting peminat di Facebook, mereka benar-benar suka sayangkan kepada pasukan TRW Kelantan untuk terus bersaing dalam kancah Liga Malaysia. Jadi, saya di sini akan membantu pasukan dengan segala kekuatan dan kemampuan saya ada, "katanya. 

Well, terima kasih, Tan Sri!


sumber: FourFourTwo




Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "SAYA BOLEH SAMAN TMJ, TAPI SAYA TAK MAHU - TSAM"

Post a Comment